25/5/25 Ταινίες στο ΜΙΚΡΟΛΙΜΑΝΟ (Updated)

 

*for let's say english scroll down 

UPDATE ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ ΠΑΜΕ ΜΙΚΡΟΛΙΜΑΝΟ
Αυτή την Κυριακή (25/5) πάμε στο Μικρολίμανο. Σε ένα προφυλαγμένο απ' τη βροχή ημιτελειωμένο mall. Με υπέροχη θέα. Πολύ κοντά στον σταθμό Νέο Φάληρο.

Συγκεκριμένα θα δούμε το I'm a Heroine of the Peripheral της Muriel Montini. Η Muriel Montini, είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες auteur σκηνοθέτιδες του σύγχρονου σινεμά, κι αυτή είναι ίσως η πιο αυτοβιογραφική της ταινία. Κάθε πλούσια αυτοβιογραφία είναι τόσο πλούσια που δεν τοποθετεί ποτέ τον εαυτό ακριβώς στο κέντρο. Έτσι κι εδώ. Το I 'm a Heroine of the Peripheral, είναι μια ταινία που εμπεριέχει πολλές αναμνήσεις της σκηνοθέτιδας, υπό την επίδραση όσων αλλοιώνει ο χρόνος. Πολλές ιστορίες, πολλά θραύσματα που συμπλεγμένα στο εδώ και το τώρα του μοντάζ, είναι η αρχή για μια αυτομυθοπλασία. Θα έχουμε τη χαρά μάλιστα να έχουμε μαζί μας τη Muriel για να πας παρουσιάσει την ταινία της. Αποκαθιστώντας και μια χρόνια επιθυμία, αφού το 2018 όταν είχαμε κάνει ένα αφιέρωμα στις μικρού μήκους της, δεν είχαμε καταφέρει να την έχουμε μαζί μας.

Πριν όμως από αυτό, θα δούμε ένα επίσης πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα με μικρού μήκους ταινίες. Στο οποίο συναντάμε το Πάλι Εδώ της Χριστιάνας Χειραναγνωστάκη. Μια εξαιρετική τοπογραφία μιας πολύ αγαπημένης περιοχής, του Βουρκαρίου. Θα δούμε επίσης το To survive, we must to believe του Christophe Bisson. Ένα αυθόρμητο ταινιάκι, όπως λέει ο ίδιος, με απίστευτες κινηματογραφικές υφές και μια απλότητα που μετατρέπεται σε δύναμη εμψύχωσης. Ενώ ακόμα, θα δούμε το επίσης πολύ προσωπικό Τίποτα της Αιμιλίας Μηλού. Λέγεται ότι τα γράμματα που δεν στέλνουμε σ' αυτούς που αγαπάμε, απορροφώνται, έπειτα αναδύονται ως εικόνες κι έπειτα οι λέξεις ακολουθούν.
Θα έχουμε τη χαρά να έχουμε μαζί μας τις σκηνοθέτιδες.

 

Πρόγραμμα 
Μέρος πρώτο 20.30
Πάλι Εδώ από Χριστιάνα Χειραναγνωστάκη, 30'
To survive we must to believe από Christophe Bisson, 5'
Τίποτα από Αιμιλία Μηλού, 8'

Μέρος δεύτερο 21.45
 I'm a Heroine of the Peripheral από Muriel Montini, 85'


Πότε
25/5, στις 20.30


Που
Στο Μικρολίμανο, Ακριβές σημείο ΕΙσόδου
Εδώ

Μόλις 700 μετρα απο τον σταθμο του ηλεκτρικου Νεο Φαληρο

Είσοδος Ελεύθερη


Πάλι Εδώ από Χριστιάνα Χειραναγνωστάκη
(2023, Ελλάδα, 30')

Η ταινία ‘Πάλι Εδώ’ είναι ένα πορτρέτο του υγροβιότοπου Βουρκάρι Μεγάρων. Το Βουρκάρι είναι ένας σημαντικός υγροβιότοπος με καταγεγραμμένα πάνω από 130 είδη πουλιών και άλλα είδη στην καρδιά μιας βιομηχανικής περιοχής. Καθημερινές στιγμές ανθρώπων που μένουν ή δραστηριοποιούνται σε αυτό τον τόπο συνθέτουν την εικόνα του υγροβιότοπου. Τι είναι αυτό που οδηγεί κάποιον να φτάσει σε έναν τόπο, να μείνει ή να επιστρέφει; 

To survive we must to believe από Christophe Bisson
(2025, Γαλλία, 5')

Βιντεοσκόπησα το κουκλόσπιτο με κάμερα Super 8. Ίσως ήταν ένας τρόπος να έρθω σε επαφή με αυτόν τον παράξενο κόσμο. Μια προσπάθεια να ακούσω. Μια σιωπηλή αρχαιολογία. Δεν ξέρω.
Τα μικροσκοπικά αντικείμενα μετέφεραν, με τον τρόπο τους, παγωμένες επιδράσεις, ανασταλμένες χειρονομίες, ξεχασμένες προθέσεις.
Ένα θέατρο χωρίς λόγια, το οποίο όμως κατοικείται.

Τίποτα από Αιμιλία Μηλού
(Ελλάδα, 8')

Το «Τίποτα» είναι ο αντίλαλος μίας ερωτικής αστοχίας.
Γυρισμένο εξ’ ολοκλήρου με ψηφιακό ζουμ, αλλοιώνει την
εικόνα για να βρει διαφυγή.

 I'm a Heroine of the Peripheral από Muriel Montini
(2021, Γαλλία, 85')

"Πολύ δεξιά, πολύ αριστερά", λέει ο άνδρας με την κάμερα σε πρώτο πλάνο. Η Muriel Montini είναι μια ηρωίδα επειδή κοιτάζει πίσω στη ζωή της, τα ίχνη της οποίας αποτυπώνονται στις ταινίες της. Αλλά επειδή έχει φροντίσει να μην βρίσκεται στο επίκεντρο, αυτά τα αυτοβιογραφικά ίχνη μπορούν πλέον να γίνουν η αφετηρία για τη μυθοπλασία και την αυτομυθοπλασία. Μια περιφερειακή ηρωίδα. Τι βρίσκεται λοιπόν στο επίκεντρο; Η μαυρίλα του χρόνου που περνάει, η νύχτα που φοβόμαστε ότι σύντομα θα εισέλθουμε, καταπίνοντας φίλους και εραστές, όλες τις ιστορίες που έχουμε ζήσει. Από τις βιασύνες που έχει συσσωρεύσει με τα χρόνια, η Muriel Montini εξάγει θραύσματα μνήμης για να σχεδιάσει, γύρω από το σκοτεινό κέντρο, τον αστερισμό του χρόνου που χάνεται και ξαναβρίσκεται. Πρόσωπα στο φως, χειρονομίες ενάντια στο φως, κουρτίνες σαν νεκρικά πέπλα πάνω από σώματα και εικόνες, παγωμένα καρέ που στερεώνουν τον κόκκο του φιλμ στη σκόνη της λήθης. Ένα χειμωνιάτικο ταξίδι στον ωκεανό της μνήμης. Το μοντάζ των συναισθημάτων καλλιεργεί τη μυστικότητα: το μόνο που απομένει από τις ιστορίες της ζωής είναι η ένταση και η ζωντάνια των παρορμήσεων. Η αυτοπροσωπογραφία διαθλάται στις συζητήσεις μεταξύ εραστών, στις μισο-ανυπόληπτες σιλουέτες ανώνυμων περαστικών, στα πρόσωπα ή στις κινήσεις άλλων ηρωίδων του κινηματογράφου: η Aurore Clément που κινηματογραφείται από τον Akerman, η Simone Simon στη διαδικασία να γίνει αιλουροειδές, η Domiziana Giordano με το χέρι απλωμένο προς τον άνδρα που τη σώζει από τον πνιγμό στο τέλος της Nouvelle Vague.
«Μόνο ο κινηματογράφος επιτρέπει στον Ορφέα να γυρίσει πίσω χωρίς να σκοτώσει την Ευρυδίκη».

__________________________________


UPDATE LOCATION CHANGE due to the rain we are going to Mikrolimano
This Sunday (25/5) we are going to Mikrolimano. In a rain sheltered unfinished mall. With a great view.

In particular, we will see Muriel Montini's I'm a Heroine of the Peripheral. Muriel Montini, is one of the most interesting auteur directors in contemporary cinema, and this is perhaps her most autobiographical film. Any rich autobiography is so rich that it never places the self exactly at the center. So too here. I'm a Heroine of the Peripheral, is a film that contains many of the director's memories, under the influence of what time has altered. Many stories, many fragments intertwined in the here and now of editing, are the beginning of a self-fiction. We will even have the pleasure of having Muriel with us to go present her film. We are also fulfilling a long-standing wish, since in 2018 when we did a tribute to her short films, we hadn't been able to have her with us.

But before that, we will see a program of shorts that is also very interesting. In which we meet Christiana Hiranagnostaki's Pali Edo. An excellent topography of a very beloved region, Vourkari. We will also see To survive, we must to believe by Christophe Bisson.  A spontaneous little film, as he says, with incredible cinematic textures and a simplicity that turns into a power of animation. While still, we'll see Aimilia Milou's also very personal Tipota. It is said that the letters we don't send to those we love are absorbed, then emerge as images and then the words follow.
We will have the pleasure of having some of the directors of this program with us.
 

Program  
First Part 20.30

Pali Edo by Christiana Chiranagnostaki, 30'
To survive we must to believe by Christophe Bisson, 5'
Tipota by Aimilia Milou, 8'

Second part 21.45
 I'm a Heroine of the Peripheral by Muriel Montini, 85'


When
25/5, at 20.30


Where
On Mikrolimano. Exact spot of entrance
here

Only 700 meters from metro station Neo Faliro


Free entrance
 
Pali Edo by Christiana Chiranagnostaki
(2023, Greece, 30')

The film ‘Pali Edo’ is a portrait of the wetland of Vourkari Megara. Vourkari is an important wetland with over 130 species of birds and other species recorded in the heart of an industrial area. Everyday moments of people living or working in this place make up the image of the wetland. What is it that drives someone to arrive at a place, to stay or to return?

To survive we must to believe by Christophe Bisson
(2025, France, 5')

I filmed the doll's house with a Super 8 camera. Perhaps it was a way of establishing contact with this strange universe. An attempt to listen. A silent archaeology. I don't know.
The miniature objects carried, in their own way, frozen affects, suspended gestures, forgotten intentions.
A theater without words, yet inhabited.

Τίποτα από Αιμιλία Μηλού
(Ελλάδα, 8')

“Tipota” is the reverbation of an erotic failure.
Shot entirely with digital zoom, it distorts the
image to find escape.

 I'm a Heroine of the Peripheral από Muriel Montini
(2021, Γαλλία, 85')
Too far to the right, too far to the left, says the man in the foreground with the camera. Muriel Montini is a heroine, as she looks back on her life, recorded in her films. But because she was careful not to be at the centre, these autobiographical traces may now become the starting point for fiction, for self-fiction. Peripheral heroine. But what to place in the centre? The blackness of passing time, the night that we fear to enter all too soon, which devours friends and lovers, all our life stories. From the rushes amassed over the years, Muriel Montini extracts fragments of memories, drawing, around the obscure centre, the constellation of time lost and found. Faces in full light, backlit movements, curtains like funereal shrouds over bodies and images, freeze-frames that fix the grain of the film in the dust of oblivion. A winter journey across the ocean of memory. The montage of attachments cultivates secrecy: only the intensity, from the life stories remains only the vivacity of impulses. The self-portrait diffuses through amorous conversations, in the half-obscured figures of anonymous passers-by, in the faces or steps of other film heroines: Aurore Clément filmed by Akerman, Simone Simon turning into a cat, Domiziana Giordano hand stretched out to a man who, at the end of Nouvelle Vague (New wave), saves her from drowning. "Only cinema allows Orpheus to turn around without killing Eurydice". Muriel Montini's film is a vivid and melancholic demonstration of the Godardian theorem.