28/9 Ταινίες στις παράγκες του Χαλανδρίου


 

Την Κυριακή 28/9 το Pugnant επιστρέφει! Και επιστρέφει όχι με μια συνηθισμένη προβολή. Κι αυτό γιατί για πρώτη φορά θα προβάλουμε φιλμ των 16mm από προτζέκτορα 16mm! Η προβολή θα πραγματοποιηθεί στις παράγκες του Χαλανδρίου δίπλα στο σταθμό του μετρό Νομισματοκοπείο.

Ίσως ορισμένοι θυμάστε την προβολή που πραγματοποιήσαμε κάτω από τη γέφυρα του Όθωνα με τον Richard Tuohy και την Diana Barrie από την Αυστραλία, με το όνομά τους ηχηρά συνδεδεμένο με το nanolab και το Artist Film Workshop. Αυτή τη φορά ένας άλλος δημιουργός και εκπρόσωπος του Artist Film Workshop θα είναι μαζί μας. Ο λόγος για τον Sebastian Vaccaris. Όπου θα μας παρουσιάσει ένα πρόγραμμα 7 πολύ πρόσφατων ταινιών που δημιουργήθηκαν εντός του Artist Film Workshop. Μέσα σε  αυτές υπάρχουν και δύο δικές του ταινίες. Πρόκειται για ταινίες που γυρίστηκαν σε 16mm ή super8, και τις οποίες θα παρακολουθήσουμε από κόπιες των 16mm. Αυτό το αφιέρωμα στο Artist Film Workshop θα πραγματοποιηθεί στις 21.30.
Ενώ νωρίτερα, στις 20.00 θα δούμε ένα επίσης πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα με τίτλο "Γράμματα από τη Λατινική Αμερική". Συγκεκριμένα θα έχουμε τη χαρά να έχουμε μαζί μας τον Martin Baus και την Almendra Otta για να μας παρουσιάσουν από 2 ταινίες τους, γυρισμένες σε Χιλή και Περού αντίστοιχα. Ταινίες που εκφράζουν μέσα από προσωπικές καταθέσεις αλλά και ιστορικές μαρτυρίες, τις πολιτισμικές, οικονομικές αντιφάσεις μεταξύ της Λατινικής Αμερικής και του δυτικού κόσμου. Αλλά και την διαχρονική πίεση του Δυτικού κόσμου προς την Λατινική Αμερική.

 

Πρόγραμμα
Μέρος Πρώτο
20.00 Γράμματα από τη Λατινική Αμερική ~54'
Love, labor, time… Strike! από Almendra Otta
A desalambrar από Martin Baus
Lying river από Almendra Otta
Abajo y a la izquierda από Martín Baus

Μέρος Δεύτερο
21.30 Artist Film Workshop σε 16mm ~56'
Upfield από Paddy Hay
A certain light (con cierta luz) από Nicole Remy
Seagull dog child από Sebastian Vaccaris
How to… lean to από Rowena Crowe
Debil Debil, Baldwin Spencer από Jordan James Kaye
Ahora y en la hora de nuestra muerte από Sebastian Vaccaris
Tooborac από Richard Tuohy and Diana Barrie

 
Που/Πότε
28/9 - 20.00
Πλησίον του Μετρό Νομισματοκοπείο

Ακριβές σημείο: https://maps.app.goo.gl/rsL8C4yNvKwcRKuR8

Είσοδος Ελεύθερη

 

 

 Love, labor, time… Strike! από Almendra Otta
(2022, Περού-Ελβετία ,9')

Καθώς διάβαζα το βιβλίο της Ρόζας Λούξεμπουργκ «Μαζική απεργία, κόμμα και συνδικάτα», ανακάλυψα ότι δεν ήταν του πατέρα μου – όπως είχα υποθέσει – αλλά της θείας μου, οπότε αρχίσαμε να ανταλλάσσουμε γράμματα. Το να της γράφω γίνεται μια άσκηση μνήμης, στην οποία τα συναισθήματα και οι αναμνήσεις συνδέονται με τα εδάφη και την πολιτική ιστορία του τόπου όπου μεγάλωσα (Λίμα-Περού).

 
A desalambrar από Martin Baus

(2024,  Χιλή, 14')

Να απαλλοτριώσουμε βιομηχανικά κινηματογραφικά τοπία για να τα μετατρέψουμε σε πρώτη ύλη, ουτοπική αφαίρεση, μεταμορφωμένες εκτάσεις. Οι φωνές και οι ρυθμοί της αγροτικής επανάστασης της Χιλής συγκλονίζουν τη γη, αναδεύοντας ιζήματα, συγκρούοντας ορυκτά στρώματα και σκάβοντας μέσα στα γεωμορφολογικά στρώματα της πρόσφατης ιστορίας του χιλιανού εδάφους.

Lying river από Almendra Otta,
(2022, Περού-Ελβετία, 17')

Το Yuyapichis, ένα χωριό στον Αμαζόνιο του Περού, είναι το σημείο εκκίνησης από το οποίο συγκεντρώνονται αναμνήσεις και οικογενειακές ιστορίες εκτοπισμού, παρεξηγήσεων και αποξένωσης, ενώ εικόνες της καθημερινής ζωής αναρωτιούνται για το μέλλον των γυναικών που γεννήθηκαν σε μια περιοχή όπου η εξορυκτική οικονομία διαμορφώνει τις κοινωνικές και πολιτικές δομές της κοινότητας.
 
 Abajo y a la izquierda από Martín Baus, 2025
(2025, Χιλή-Εκουαδόρ-Ελβετία, 14')
 
 Ένα κινηματογραφικό κολάζ που επιχειρεί να σκιαγραφήσει ένα συγκεκριμένο, φανταστικό και επιθυμητό έδαφος που βρίσκεται «κάτω και αριστερά» από τον ηγεμονικό χάρτη του κόσμου. Φωτογραφίες που τραβήχτηκαν στο Cerro Blanco-Guayaquil, ένα έδαφος του οποίου η προστασία και η καταστροφή διαχειρίζεται η ελβετική εταιρεία δομικών υλικών HOLCIM, συναντούν τις φωνές των επαναστατικών ραδιοφωνικών σταθμών της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής που ζητούν την απελευθέρωση της γης.
 
Upfield από Paddy Hay
(2025, Αυστραλία, 6')

Χρονολόγηση μιας διαδρομής μέχρι το τέλος της γραμμής σε φιλμ Super 8 — από το κέντρο της πόλης μέχρι τον προαστιακό σταθμό Upfield στα βόρεια προάστια της Μελβούρνης.
Γυρισμένο σε Super 8.

A certain light (con cierta luz) από Nicole Remy
(2025, Αυστραλία, 15')

Το A Certain Light είναι ένα ταξίδι μέσα από διαφορετικές διαδικασίες καταγραφής του φωτός με τη χρήση φωτογραφικών μηχανών pinhole (φωτογραφική μηχανή pinhole σε μορφή Super 8), συνοδευόμενο από ένα κασετόφωνο κατά τη διάρκεια της παραμονής της σκηνοθέτιδας στο Nanolab (Daylesford, Αυστραλία). Αντιπροσωπεύει ένα βήμα μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού, μεταξύ της προόδου και της οπισθοδρόμησης. Αφορά τον χώρο στον οποίο ζει η σκηνοθέτιδα, αυτόν που διανύει και καταγράφει ξανά και ξανά.

Seagull dog child από Sebastian Vaccaris
(2025, Αυστραλία, 9')

Ένας γλάρος, ένας σκύλος, ένα παιδί, μια πρόσκληση για προσευχή.
Κοιτάζοντας μέσα από ένα παράθυρο, το διάδρομο ενός τρένου, τον τοίχο μιας μεδίνα.
Η καθημερινή ζωή σταματά για μια στιγμή μέσα από τα μάτια ενός ξένου σε μια άγνωστη γη.
[Παράγεται παράλληλα με ένα χειροποίητο φωτογραφικό περιοδικό 64 σελίδων με τον ίδιο τίτλο]
 
How to… lean to από Rowena Crowe
(2023, Αυστραλία, 5')
 
Μια καθαρτική αντίδραση στις απογοητεύσεις που βίωσα ως ανύπαντρος queer καλλιτέχνης που αντιμετώπιζε το βαρετό αλλά μονολιθικό έργο της υποβολής αίτησης για στεγαστικό δάνειο. Σε αυτό διαβάζω το ξηρό κείμενο των εγχειριδίων DIY σε μια προσπάθεια να χτίσω αυτονομία, ενώ φυσικά περιφέρομαι σε ένα ασφυκτικό οικιακό περιβάλλον. 

Debil Debil, Baldwin Spencer από Jordan James Kaye
(2025, Αυστραλία, 9')

Ο Debil Debil Baldwin Spencer εμπνέεται από τον Jason Tamiru, έναν περήφανο άνδρα της φυλής Yorta Yorta και σύμβουλο για θέματα αυτόχθονης κουλτούρας στη Σχολή Σχεδιασμού της Μελβούρνης, καθώς και από την βαθιά εμπειρία του όταν μπήκε για πρώτη φορά στην αίθουσα διαλέξεων Walter Baldwin Spencer, που βρίσκεται στο χώρο του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης.
Αντλώντας έμπνευση από την αμφιλεγόμενη κληρονομιά του Spencer ως εξελικτικού βιολόγου, του οποίου το έργο επηρέασε την πολιτική της «Κλεμμένης Γενιάς», η ταινία επιδιώκει να αποαποικιοποιήσει τον χώρο και να επαναπροσδιορίσει τη σημασία του.

Η κληρονομιά του Walter Baldwin Spencer είναι χαραγμένη στο ίδρυμα μέσω του κτιρίου και η ιδεολογία του παραμένει με ανησυχητικό τρόπο πέρα από τα θεμέλια και τα τούβλα του ίδιου του κτιρίου.

Ahora y en la hora de nuestra muerte από Sebastian Vaccaris
(2024, Αυστραλία, 5')
 
Παρατηρώντας όλο τον κόσμο σε ένα λουλούδι. Μια εκστατική μελέτη του χρώματος, ένα βουητό από πέταλα που ανοίγουν, μια κακοφωνία από καμπάνες και αγιογραφίες. Το «Ahora y en la hora de nuestra muerte» είναι ένας ύμνος στο συμπαντικό που βρίσκεται στις λεπτομέρειες της φύσης.

 

Tooborac από Richard Tuohy και Diana Barrie
(2025, Αυστραλία, 9')

Γρανιτικοί βράχοι διάσπαρτοι σε έκταση 20 τετραγωνικών χιλιομέτρων γύρω από το Tooborac στην κεντρική Βικτώρια χορεύουν σε μια ενεργητική γιορτή της αντοχής τους.

 

 
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 
On Sunday, September 28, Pugnant returns! And it's not coming back with just any old screening. That's because, for the first time, we'll be showing 16mm films from a 16mm projector! The screening will take place in the shacks of Halandri, next to the Nomismatokopio metro station.

Some of you may remember the screening we held under the Othonos Bridge with Richard Tuohy and Diana Barrie from Australia, whose names are closely associated with nanolab and the Artist Film Workshop. This time, another creator and representative of the Artist Film Workshop will be with us. We are talking about Sebastian Vaccaris. He will present a program of seven very recent films created within the Artist Film Workshop. Among them are two of his own films. These films were shot in 16mm or Super 8, and we will be watching them from 16mm reels. This tribute to the Artist Film Workshop will take place at 9:30 p.m.
Earlier, at 8 p.m., we will see another very interesting program entitled "Letters from Latin America." Specifically, we will have the pleasure of welcoming Martin Baus and Almendra Otta, who will present two of their films, shot in Chile and Peru respectively. These films express, through personal experiences and historical testimonies, the cultural and economic contradictions between Latin America and the Western world. They also show the Western world's timeless violence and pressure on Latin America.

 

Program
Part One
8:00 p.m. Letters from Latin America ~54'
Love, labor, time… Strike! by Almendra Otta
A desalambrar by Martin Baus
Lying river by Almendra Otta
Abajo y a la izquierda by Martín Baus

Part Two
21.30 Artist Film Workshop in 16mm ~56'
Upfield by Paddy Hay
A certain light (con cierta luz) by Nicole Remy
Seagull dog child by Sebastian Vaccaris
How to… lean to by Rowena Crowe
Debil Debil, Baldwin Spencer by Jordan James Kaye
Ahora y en la hora de nuestra muerte by Sebastian Vaccaris
Tooborac by Richard Tuohy and Diana Barrie

 

Where/When
28/9 - 20.00
Near the Nomismatokopio Metro Station

Exact location: https://maps.app.goo.gl/rsL8C4yNvKwcRKuR8

Free entrance
 
 
 
Love, labor, time… Strike! by Almendra Otta
(2022, Perú/ Switzerland,9')

 While reading Rosa Luxemburg's book Mass Strike, Party and Trade Unions, I discovered that it was not my father's - as I had assumed- but my aunt's, so she and I started sending letters to each other. Writing to her becomes an exercise of memory in which affections and memories interconnect with the territories and political history of the place where I grew up (Lima-PE).

 


A desalambrar by Martin Baus
(2024, Chile, 14')

To expropriate industrial filmic landscapes to reduce them to raw material, utopian abstraction, transfigured lands. The voices and rhythms of the Chilean agrarian revolution shake the earth, stirring up sediments, confronting mineral strata and digging through the geomorphological layers of the recent history of the Chilean territory.

 
Lying river by Almendra Otta,

(2022, Perú/ Switzerland, 17')

Yuyapichis, a village in the Peruvian Amazon, is the starting point from which memories and family stories of displacement, misunderstandings and estrangement come together, while images of daily life wonder about the future of women who were born in a territory where the extractive economy shapes the social and political structures of the community.


Abajo y a la izquierda by Martín Baus
(2025, Chile/Ecuador/Switzerland, 14')

A film collage that attempts to delineate a concrete, imagined and desired territory that is situated “below and to the left” of the hegemonic world mapping. Photographs taken in Cerro Blanco- Guayaquil, a territory whose protection and destruction are both administered by the Swiss building materials company HOLCIM, meet the voices of rebel radios from Latin America and the Caribbean clamoring for the liberation of the land.

Upfield by Paddy Hay
(2025, Australia, 6')

Chronicling a walk to the end of the line on Super 8 film — from the heart of the inner city to the outer suburban station of Upfield in Melbourne’s North.
Originally filmed in super 8

A certain light (con cierta luz) by Nicole Remy
(2025, Australia, 15')

A Certain Light is a journey through different processes of capturing light using pinhole cameras (pinhole camera in Super 8 format), accompanied by a cassette recorder during the director residency at Nanolab (Daylesford, Australia). It represents a step between the interior and the exterior, between moving forward and going back. It is about the space the director inhabit, the one she walk through and capture over and over again.

Seagull dog child by Sebastian Vaccaris
(2025, Australia, 9')

A seagull, a dog, a child, a call to prayer;
Looking through a window, the corridor of a train, the wall of a medina;
Everyday life is momentarily paused through the eyes of a stranger in an unknown land.
[Produced alongside a 64-page handmade photo-zine of the same name]


 

How to… lean to by Rowena Crowe
(2023, Australia, 5')

A cathartic response to the frustrations I experienced as a single queer artist facing the mundane but monolithic task of applying for a home loan. In it I read the dry text of DIY manuals in an effort to build self-reliance while physically circling for a stifling domestic setting

Debil Debil, Baldwin Spencer by Jordan James Kaye
(2025, Australia, 9')

Debil Debil Baldwin Spencer is inspired by Jason Tamiru, a proud Yorta Yorta man and the Melbourne School of Design’s Indigenous Cultural Advisor, and his profound experience upon first entering the Walter Baldwin Spencer Lecture Theatre, located on the University of Melbourne’s grounds.
Drawing on Spencer’s controversial legacy as an evolutionary biologist whose work influenced the Stolen Generation policy, the film seeks to decolonize the space and reimagine its significance.

Walter Baldwin Spencer’s legacy is etched into the institution through the building and his ideology lingers in unsettling ways beyond the foundational bricks and mortar of the building itself.
The film is made through a sensitive observational and experimental documentary style lens which aims to translate the weight of his experience into an evocative and deeply immersive form. 

Ahora y en la hora de nuestra muerte by Sebastian Vaccaris
(2024, Australia, 5')

Observing all the world in a flower; an ecstatic study of colour, a hum of petals opening, a cacophony of bells and saintly icons. ‘Ahora y en la hora de nuestra muerte’ is a hymn to the universal found in the minutiae of nature

Tooborac by Richard Tuohy and Diana Barrie
(2025, Australia, 9')

Granite tors scattered over 20 square kilometers around Tooborac in central Victoria dance in energetic celebration of their own endurance.