12/3/23 Προβολές ταινιών στο Θερμό Σπήλαιο της Βούλας


Η Θερμή σπήλια της Βούλας ονομάστηκε έτσι, γιατί από την είσοδο κιόλας σ' αυτή αντιλαμβάνεσαι τις θερμές μάζες αέρα που έχει. Πρόκειται για ένα μικρό σπηλαιοβάραθρο με στενώματα. Την Κυριακή 12 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί μια site specific εγκατάσταση με το Zooscopie της Gaelle Rouard, το The Invisilbe Landscape των Eli Hayes και Gustav Turefeldt, όπως και το Confessions of Text-to-speech Voice Generator του Milo Masonicic. Τα έργα αυτά θα προβάλονται εντός της σπηλιάς σε λούπα από τις 18.00 ως τις 22.00. Ενώ στο κατώτατο μέρος της σπηλιάς, περίπου 12 μέτρα κάτω από το σημείο εισόδου, θα υπάρχει διαθέσιμο μικρόφωνο, για ανάγνωση ποίησης, για ακουστικό set up και για οποιαδήποτε άλλη χρήση. Λόγο της στενότητας της σπηλιάς, ταυτόχρονη επισκεψιμότητά είναι δυνατή μόλις για 9 άτομα. Για την κατάβαση απαιτείται η χρήση σχοινιού, που θα έχει τοποθετηθεί εντός της σπηλιάς. Συνιστώνται αθλητικά παπούτσια. Η επίσκεψη αυτής της σπηλιάς θα είναι σίγουρα μια μοναδική εμπειρία, παρ' όλα αυτά δεν ενδεικνύεται για κλειστοφοβικούς. Σε κοντινή απόσταση με τη θερμή σπηλιά της Βούλας που βρίσκεται στο νότιο κομμάτι του Υμηττού, βρίσκονται επίσης η τρύπια σπηλιά και το σπήλαιο του Νυμφολήπτου και προσφέρονται για επίσκεψη. 

Λίγα λόγια για τα έργα που συνθέτουν αυτή την εγκατάσταση. Η Gaelle Rouard είναι σκηνοθέτιδα, περφόρμερ και αλχημίστρια. Από το 1990 κάνει χειροποίητες ταινίες σε φιλμ. Η ίδια εμφανίζει τα φιλμ της χρησιμοποιώντας πολυποίκιλες μεθόδους της χρήσης των χημικών για την εμφάνισή τους, δίνοντας μοναδικές αποτυπώσεις. Η δουλειά της παρουσιάζεται, σχεδόν αποκλειστικά αναλογικά, από μηχανές προβολής φιλμ, ενώ συχνά η ίδια σχεδιάζει την ηχητική πλευρά της ταινίας live. Έτσι είναι σπάνιο να μπορέσει κανείς να δει ταινίες της. Το Zooscopie θα προβληθεί ψηφιακά κατ' εξαίρεση.
O Gustav Turefeldt ολοκλήρωσε το The Invisible Landscape που είχε ξεκινήσει μαζί με τον αδερφό του Eli Hayes. Ο Eli Hayes έφυγε αιφνιδίως από τη ζωή σε ηλικία 26 ετών, παρ' όλα αυτά είχε προλάβει να ολοκληρώσει περισσότερα από 40 πρότζεκτς. Αυτή η ambient ταινία αποτελεί ένα εδάφιο μνήμης, και ολοκληρώθηκε και συνδημιουργήθηκε με τον Gustav Turefeldt. O Gustav όπως δηλώνει αγαπάει το σκάκι και την κλασσική μουσική. Οι ταινίες του είναι πάντα συναισθηματικά φορτισμένες που υποκινούν ένα είδος οπτικοακουστικού διαλογισμού.
Τέλος το Confessions of Text-to-speech Voice Generator του Milo Masonicic ολοκληρώνει αυτό το πρόγραμμα που θα προβληθεί σε λούπα. Οι ταινίες του Milo Masonicic χαρακτηρίζονται πάντα από τα παράδοξα στοιχεία τους, και από την εύστροφη τοποθέτησή τους, πολιτικά και υπαρξιακά, σε συνθήκες και καταστάσεις που βιώνει το ανθρώπινο είδος. 

ΟΔΗΓΙΕΣ //
Η προσέλευση θα είναι ευκολότερη με αυτοκίνητο που σταθμεύει περίπου 5 λετπά μακρυά από τη θερμή σπηλιά της Βούλας. Με το αυτοκίνητο φτάνετε μέχρι το σημείο (https://www.google.com/maps/place/37%C2%B051'32.1%22N+23%C2%B047'17.6%22E/@37.8589093,23.7875753,18z/data=!3m1!4b1!4m21!1m16!4m15!1m6!1m2!1s0x14a1a20edfc1b4c7:0xf59a249eca16063!2zzqDOtc-NzrrPic69IDYwLCDOnM61z4TOsc68z4zPgc-Gz4nPg863IDE0NCA1MQ!2m2!1d23.755915!2d38.0551319!1m6!1m2!1s0x14a1950ae7c7c16f:0x8800bb8b70662b2!2zzqPPgM6uzrvOsc65zr8gzpjOtc-BzrzPjCDOks6_z43Ou86xz4IsIM6Szr_Pjc67zrEgMTY2IDcz!2m2!1d23.7885498!2d37.8584887!3e0!3m3!8m2!3d37.858908!4d23.788226) κι έπειτα περπατάτε 5 λεπτά περίπου σε καλό χωματόδρομο. Εκεί θα υπάρχει ένα stand μ' έναν σπάγγο που η άκρη του θα οδηγεί στην είσοδο της θερμής σπηλιάς. Το μονοπάτι δεν θα είναι φωτισμένο. Φώτα θα υπάρχουν κοντά στη σπηλιά. Η προσέλευση με λεωφορείο αφήνει περίπου ενάμισι χιλιόμετρο μακρυά από τη σπηλιά. Και η πλησιέστερη στάση είναι η στάση Πανόραμα Βούλας.

Είσοδος Ελεύθερη


Zooscopie της Gaelle Rouard
(France, 2012, 17')
 
Για τον κρύο χειμώνα, την δυνατή βροχή, το μικρό κύμα, την ανεμοθύελλα, την πρωινή άχνη ή κάτι σαν αυτό, αν τα φύλλα αργούν να πέσουν, αν ο καπνός ανυψώνεται αμέσως, αν πέφτει, αν τα φύλλα στριφογυρίζουν, αν η σκόνει κάνει μια σπείρα, αν τα βατράχια επαναλαμβάνουν επ' άπειρο το μονότονο παράπονό τους, και για όταν ο αέρας αποκαλύπτεται τόσο ευχάριστα. 
 

The Invisilbe Landscape των Eli Hayes και Gustav Turefeldt
(Sweden, 2018, 23')
 Μια ακυκλοφόρητη ambient/πειραματική ταινία από εμένα και τον αδερφό μου Eli. Αυτό το μικρού μήκους κατέληξε να χρησιμοποιηθεί ως η τελευταία σεκάνς στην ταινία μεγάλου μήκους Bleeding Solar, αλλά προοριζόταν επίσης να είναι ένα αυτόνομο κομμάτι. Υπήρχε επίσης ένα κόψιμο 67 λεπτών, αλλά δεν μπόρεσα να το πιάσω στα χέρια μου... 
 
 Ο Έλι δεν ήταν μόνο ένας από τους πιο πρωτότυπους, δημιουργικούς και παθιασμένους σκηνοθέτες της γενιάς του, αλλά και ένα από τα ωραιότερα παιδιά που γνώρισα ποτέ.  
 
Δεν θα ξεχαστείς ποτέ και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να σε κρατήσουμε ζωντανό! Από τον αδερφό σου, Γκας
 

CONFESSIONS OF TEXT-TO-SPEECH VOICE GENERATOR του Milo Masonicic
(Montenegro, 2022, 10')
 
 Ο βασικός χαρακτήρας αυτής της ταινίας, η οποία είναι φτιαγμένη ως επί το πλείστον από αρχειακό υλικό, είναι ένα απλό λογισμικό, μια συνηθισμένη ηλεκτρονική γεννήτρια φωνής μετατροπής κειμένου σε ομιλία. Κάνει αυτό που κάνουν όλες οι παρόμοιες γεννήτριες, αλλά υπάρχει μια διαφορά. Αυτή η γεννήτρια φωνής, αφού ολοκληρώσει πολλές εργασίες, με κάποιο τρόπο αποκτά συνείδηση της ύπαρξής της. Της αρέσει να αναλογίζεται περίπλοκα θέματα όπως ο θάνατος, η ζωή και η ύπαρξη. Ένα από τα κύρια θέματα της είναι η σχέση θανάτου και σώματος. Ο βασικός χαρακτήρας μας είναι ασώμος, γι' αυτό αναρωτιέται: Είναι η ασώματος και η αθανασία συνώνυμα; Τι σημαίνει να πεθάνεις; Είναι ο θάνατος μια ευτυχία ή μια πορεία; Πώς θα ήταν να είσαι χωρίς σώμα, αλλά να είσαι ζωντανός;
 
 ________________________________
 
 
 
Thermi Cave of Voula was named so, because from the moment you enter it, you perceive the warm air masses that it has. It is a small cave chasm with strictures. On Sunday 12 March there will be a site specific installation with Zooscopie by Gaelle Rouard, The Invisilbe Landscape by Eli Hayes and Gustav Turefeldt, as well as Confessions of Text-to-speech Voice Generator by Milo Masonic. These works will be shown inside the cave on a magnifying glass from 18.00 to 22.00. While at the bottom of the cave, about 12 meters below the entry point, there will be a microphone available, for reading poetry, for acoustic set up and for any other use.  
 
Due to the narrowness of the cave, visitation is possible for only 9 people at the same time. The entrance needs the use of a rope, which will be placed inside the cave. Athletic shoes are recommended. Visiting this cave will certainly be a unique experience, however it is not recommended for the claustrophobic. In close proximity to the warm cave of Voula located in the southern part of Ymittos, the hole cave and the cave of Nympholiptos are also available for a visit. 
 
 A few words about the works that make up this installation. Gaelle Rouard is a director, performer and alchemist. Since 1990 he has been making handmade films. She develops her films using various methods of chemicals development, and the result is unique. Her work is presented, almost exclusively analog, by film projector, while she often constructs live the sound of the film during the screenings. So it is not common to catch her films. Zooscopie will be screened digitally as an exception.
Gustav Turefeldt completed The Invisible Landscape which he had started with his brother Eli Hayes.
Eli Hayes passed away suddenly at the age of 26, despite having managed to complete more than 40 projects. This ambient film is a chapel of memory, and was completed and co-created with Gustav Turefeldt. Gustav, as he says, loves chess and classical music. His films are always emotionally charged which incite a kind of audio-visual meditation.
Finally Milo Masonic's Confessions of Text-to-speech Voice Generator completes this looping program. Milo Masonic's films are always characterized by their paradoxical elements, and by their solid existential statements, politically and existentially, in conditions and situations experienced by the humanity.  
 
INSTRUCTIONS //
The attendance will be easier by car which is parked about 5 minutes away from the warm cave of Voula.
By car you reach the point (https://www.google.com/maps/place/37%C2%B051'32.1%22N+23%C2%B047'17.6%22E/@37.8589093,23.7875753,18z/data 1d23.7885498!2d37.8584887!3e0!3m3!8m2!3d37.858908!4d23.788226) and then walk about 5 minutes on a good dirt road. There will be a stand with a string whose end will lead to the entrance of the warm cave. The path will not be lit. There will be lights near the cave. Arriving by bus leaves about one and a half kilometers away from the cave. And the nearest stop is the Panorama Voulas stop.  
 
Free entrance
 
 
 
 
Zooscopie by Gaelle Rouard
(France, 2012, 17')
For the cold winter, the pouring rain, the short wavy, the violent storm, the early frost or something like that, if the fall of the leaves is late, if the smoke rises straight, if it falls, if the leaves swirling or if the dust makes the vortex, if the frogs repeated to the swamps their monotonous complaint, and when the prevailing winds become favorable.


The Invisilbe Landscape by Eli Hayes and Gustav Turefeldt
(Sweden, 2018, 23')
 

A previously unreleased ambient/experimental short by me and my brother Eli. This short ended up being used as the last sequence in the feature film Bleeding Solar, but was also intended to be a stand-alone piece. There was also a 67 minute cut, but I wasn't able to get my hands on that one...

Eli was not only one of the most original, creative and passionate filmmakers of his generation, but also one of the nicest guys I have ever known.

You will never be forgotten, and we will do our best to keep your legacy alive!

From your brother, Gus


CONFESSIONS OF TEXT-TO-SPEECH VOICE GENERATOR by Milo Masonicic
(Montenegro, 2022, 10')
 
The main character of this film which is mostly made from found footage and appropriated images, is a simple software, an ordinary online text-to-speech voice generator. It does what all similar generators do, but there is one difference. This text-to-speech voice generator, after completing many tasks, somehow becomes aware of its own existence. It loves to contemplate complex topics such as death, life, and existence. One of its main subjects is the relationship between death and the body. Our main character is bodiless, so it asks itself: Are incorporeality and immortality synonymous? What does it mean to die? Is dying a bliss or a course? How it would feel to be without a body, but to be alive?