Η Θερμή σπήλια της Βούλας ονομάστηκε έτσι, γιατί από την είσοδο κιόλας σ' αυτή αντιλαμβάνεσαι τις θερμές μάζες αέρα που έχει. Πρόκειται για ένα μικρό σπηλαιοβάραθρο με στενώματα. Την Κυριακή 12 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί μια site specific εγκατάσταση με το Zooscopie της Gaelle Rouard, το The Invisilbe Landscape των Eli Hayes και Gustav Turefeldt, όπως και το Confessions of Text-to-speech Voice Generator του Milo Masonicic. Τα έργα αυτά θα προβάλονται εντός της σπηλιάς σε λούπα από τις 18.00 ως τις 22.00. Ενώ στο κατώτατο μέρος της σπηλιάς, περίπου 12 μέτρα κάτω από το σημείο εισόδου, θα υπάρχει διαθέσιμο μικρόφωνο, για ανάγνωση ποίησης, για ακουστικό set up και για οποιαδήποτε άλλη χρήση. Λόγο της στενότητας της σπηλιάς, ταυτόχρονη επισκεψιμότητά είναι δυνατή μόλις για 9 άτομα. Για την κατάβαση απαιτείται η χρήση σχοινιού, που θα έχει τοποθετηθεί εντός της σπηλιάς. Συνιστώνται αθλητικά παπούτσια. Η επίσκεψη αυτής της σπηλιάς θα είναι σίγουρα μια μοναδική εμπειρία, παρ' όλα αυτά δεν ενδεικνύεται για κλειστοφοβικούς. Σε κοντινή απόσταση με τη θερμή σπηλιά της Βούλας που βρίσκεται στο νότιο κομμάτι του Υμηττού, βρίσκονται επίσης η τρύπια σπηλιά και το σπήλαιο του Νυμφολήπτου και προσφέρονται για επίσκεψη.
Λίγα λόγια για τα έργα που συνθέτουν αυτή την εγκατάσταση. Η Gaelle Rouard είναι σκηνοθέτιδα, περφόρμερ και αλχημίστρια. Από το 1990 κάνει χειροποίητες ταινίες σε φιλμ. Η ίδια εμφανίζει τα φιλμ της χρησιμοποιώντας πολυποίκιλες μεθόδους της χρήσης των χημικών για την εμφάνισή τους, δίνοντας μοναδικές αποτυπώσεις. Η δουλειά της παρουσιάζεται, σχεδόν αποκλειστικά αναλογικά, από μηχανές προβολής φιλμ, ενώ συχνά η ίδια σχεδιάζει την ηχητική πλευρά της ταινίας live. Έτσι είναι σπάνιο να μπορέσει κανείς να δει ταινίες της. Το Zooscopie θα προβληθεί ψηφιακά κατ' εξαίρεση.
O Gustav Turefeldt ολοκλήρωσε το The Invisible Landscape που είχε ξεκινήσει μαζί με τον αδερφό του Eli Hayes. Ο Eli Hayes έφυγε αιφνιδίως από τη ζωή σε ηλικία 26 ετών, παρ' όλα αυτά είχε προλάβει να ολοκληρώσει περισσότερα από 40 πρότζεκτς. Αυτή η ambient ταινία αποτελεί ένα εδάφιο μνήμης, και ολοκληρώθηκε και συνδημιουργήθηκε με τον Gustav Turefeldt. O Gustav όπως δηλώνει αγαπάει το σκάκι και την κλασσική μουσική. Οι ταινίες του είναι πάντα συναισθηματικά φορτισμένες που υποκινούν ένα είδος οπτικοακουστικού διαλογισμού.
Τέλος το Confessions of Text-to-speech Voice Generator του Milo Masonicic ολοκληρώνει αυτό το πρόγραμμα που θα προβληθεί σε λούπα. Οι ταινίες του Milo Masonicic χαρακτηρίζονται πάντα από τα παράδοξα στοιχεία τους, και από την εύστροφη τοποθέτησή τους, πολιτικά και υπαρξιακά, σε συνθήκες και καταστάσεις που βιώνει το ανθρώπινο είδος.
ΟΔΗΓΙΕΣ //
Η προσέλευση θα είναι ευκολότερη με αυτοκίνητο που σταθμεύει περίπου 5 λετπά μακρυά από τη θερμή σπηλιά της Βούλας. Με το αυτοκίνητο φτάνετε μέχρι το σημείο (https://www.google.com/maps/place/37%C2%B051'32.1%22N+23%C2%B047'17.6%22E/@37.8589093,23.7875753,18z/data=!3m1!4b1!4m21!1m16!4m15!1m6!1m2!1s0x14a1a20edfc1b4c7:0xf59a249eca16063!2zzqDOtc-NzrrPic69IDYwLCDOnM61z4TOsc68z4zPgc-Gz4nPg863IDE0NCA1MQ!2m2!1d23.755915!2d38.0551319!1m6!1m2!1s0x14a1950ae7c7c16f:0x8800bb8b70662b2!2zzqPPgM6uzrvOsc65zr8gzpjOtc-BzrzPjCDOks6_z43Ou86xz4IsIM6Szr_Pjc67zrEgMTY2IDcz!2m2!1d23.7885498!2d37.8584887!3e0!3m3!8m2!3d37.858908!4d23.788226) κι έπειτα περπατάτε 5 λεπτά περίπου σε καλό χωματόδρομο. Εκεί θα υπάρχει ένα stand μ' έναν σπάγγο που η άκρη του θα οδηγεί στην είσοδο της θερμής σπηλιάς. Το μονοπάτι δεν θα είναι φωτισμένο. Φώτα θα υπάρχουν κοντά στη σπηλιά. Η προσέλευση με λεωφορείο αφήνει περίπου ενάμισι χιλιόμετρο μακρυά από τη σπηλιά. Και η πλησιέστερη στάση είναι η στάση Πανόραμα Βούλας.
Είσοδος Ελεύθερη
(France, 2012, 17')
(Sweden, 2018, 23')
Gustav Turefeldt completed The Invisible Landscape which he had started with his brother Eli Hayes. Eli Hayes passed away suddenly at the age of 26, despite having managed to complete more than 40 projects. This ambient film is a chapel of memory, and was completed and co-created with Gustav Turefeldt. Gustav, as he says, loves chess and classical music. His films are always emotionally charged which incite a kind of audio-visual meditation.
Finally Milo Masonic's Confessions of Text-to-speech Voice Generator completes this looping program. Milo Masonic's films are always characterized by their paradoxical elements, and by their solid existential statements, politically and existentially, in conditions and situations experienced by the humanity.
The attendance will be easier by car which is parked about 5 minutes away from the warm cave of Voula. By car you reach the point (https://www.google.com/maps/place/37%C2%B051'32.1%22N+23%C2%B047'17.6%22E/@37.8589093,23.7875753,18z/data 1d23.7885498!2d37.8584887!3e0!3m3!8m2!3d37.858908!4d23.788226) and then walk about 5 minutes on a good dirt road. There will be a stand with a string whose end will lead to the entrance of the warm cave. The path will not be lit. There will be lights near the cave. Arriving by bus leaves about one and a half kilometers away from the cave. And the nearest stop is the Panorama Voulas stop.
(France, 2012, 17')
(Sweden, 2018, 23')
A previously unreleased ambient/experimental short by me and my brother Eli. This short ended up being used as the last sequence in the feature film Bleeding Solar, but was also intended to be a stand-alone piece. There was also a 67 minute cut, but I wasn't able to get my hands on that one...
Eli was not only one of the most original, creative and passionate filmmakers of his generation, but also one of the nicest guys I have ever known.
You will never be forgotten, and we will do our best to keep your legacy alive!
From your brother, Gus
(Montenegro, 2022, 10')