14/5/24 Ταινίες και live στη Θεσσαλονίκη

*for let's say enlgish scroll down

Το Pugnant Film Series σε συνομιλία με τη Γαδάκ, μια νεοσύστατη ομάδα καλλιτεχνών που έχει ως αντικείμενο δράσης την ενεργοποιήση του δημόσιου χώρου, και μαζί με την κινηματογραφική λέσχη 11καρέ παρουσιάζουν στο δημόσιο χώρο της Θεσσαλονίκης στις 14 Μαΐου, δύο ταινίες: το Bahag Kings και την Αλεπού. Η βραδιά θα κλείσει με μουσικό live από τον Mr Rooster.

 Pugnant Film Series
Είναι η πρώτη προβολή του Pugnant Film Series στη Θεσσαλονίκη, και δε θα μπορούσαμε παρά να επιλέξουμε μια πολύ αγαπημένη ταινία για την περίσταση. Ο λόγος για το Bahag Kings, του  πολύ τιμημένου σκηνοθέτη στις προβολές μας Khavn De La Cruz. Όσοι παρακολουθείτε τις προβολές μας γνωρίζετε ότι αραιά και που καταλήγουν στο αστυνομικό τμήμα. Υπάρχουν ωστόσο και ορισμένες ταινίες που καταλήγουν στο αστυνομικό τμήμα, και μια τέτοια μοίρα είχε και το τρελαμένο, pop, φολκ, dada, κι ό,τι άλλο θες σκοτσογράφημα του Bahag Kings. Μια ταινία που καταλήγει στο αστυνομικό τμήμα, μιλώντας στην ουσία για τη δυνάμη ενός αληθινού κινηματογράφου, που αντλεί την σιγουριά του και τη ζωή του απο την έμπνευση, τη φιλία, τον αυθορμητισμό, και όχι μέσω της απολυταρχικής εξουσίας της κινηματογραφικής βιομηχανίας που μετατρέπει την τέχνη σε προϊόν. 

11καρέ
Όσο το Δημόσιο Πανεπιστήμιο συνεχώς υποβαθμίζεται, οι δημόσιοι χώροι του κάμπους εξαλείφονται, εκδηλώσεις, συζητήσεις και οποιαδήποτε πολιτισμική δράση καταστέλλεται από πρυτανείες, κοσμήτορες και δυνάμεις του κράτους εμείς κρατάμε τους χώρους μας ζωντανούς μέσω του κινηματογράφου, με εβδομαδιαίες προβολές στους χώρους του πανεπιστημίου προσβάσιμες σε όλα. Ωστόσο αυτή δεν είναι μονάχα η πραγματικότητα του ΑΠΘ. Οι δημόσιοι χώροι στις γειτονιές και τις πόλεις μας μπαζώνονται, οι καταλήψεις καταστέλλονται και εκκενώνονται και βιώνουμε συνεχή έλεγχο και επιτήρηση. Τα σπίτια γίνονται airbnbs και αυτά που κρίνονται διατηρητέα και δεν μπορούν να αξιοποιηθούν στον βωμό του κέρδους, μένουν κλειστά και άδεια. Επομένως όπως θέλουμε να κρατήσουμε τους πανεπιστημιακούς μας χώρους γεμάτους και ζωντανούς, έτσι θέλουμε και τα σπίτια στις γειτονιές μας να είναι χώροι δημιουργίας, χώροι έμπνευσης, χώροι δικοί μας. Έτσι λοιπόν, ο χαρακτήρας των δράσεων μας στο κάμπους ίσως δεν απέχει και τόσο από δράσεις εκτός αυτού, καθώς η καταστολή και ο αποκλεισμός από τον δημόσιο χώρο συμβαίνει παντού γύρω μας. Για αυτό, τα 11καρέ αποφάσισαν να πάρουν το αστικό (ή και ποδήλατο, ότι προτιμάει το καθένα) για τα ανατολικά και να ταξιδέψουν εκτός κάμπους σε μία δράση επανοικιοποίησης. Αυτήν την Τρίτη 14/5 στήνουμε το πανί μας σε χώρο μυστικό και εγκαταλελειμμένο και προβάλλουμε την Αλεπού (2016) της Ζακλίν Λέτζου. 

 Mr Rooster
https://mrroosterandhiscomputer.bandcamp.com

 

Πρόγραμμα

20.30
Αλεπού της Ζακλίν Λέντζου
Bahag Kings του Khavn De La Cruz
22.30
Μουσικό live από τον Mr. Rooster


Που
Ανατολικά της Θεσσαλονίκης
(για ακριβείς συντεταγμένες στείλτε μας στο
pugnantfilmseries@gmail.com ή

11.kare@proton.me)

Είσοδος ελεύθερη,
Συνεισφορά για το live ευπρόσδεκτη


Αλεπού της Ζακλίν Λέντζου
(2016, Ελλάδα, 28')

Καλοκαίρι στην Αθήνα, ο Στέφανος μετά από άγριο τσακωμό με την μητέρα του μένει μόνος στο σπίτι με τα αδέρφια και το άρρωστο σκυλί του την Λούση. Αυτή θα είναι η τελευταία ανάλαφρη μέρα της ζωής τους. Μια ιστορία βίαιης ενηλικίωσης και απότομης αλλαγής.

 

Bahag Kings του Khavn De La Cruz
(2008, Φιλιππίνες, 73')

Το οσφυοκάμισο είναι η αρχαιότερη μορφή ενδυμασίας. Από αρχαιοτάτων χρόνων και σε διάφορους πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιείται ως ένδυμα για την κάλυψη των ανδρικών γεννητικών οργάνων. Στην περιοχή της Ωκεανίας αυτό το ρούχο ονομάζεται bahag και η εμφάνισή του αποτελεί ένα είδος πολιτιστικού συμβόλου. Το bahag που φορούσαν οι αυτόχθονες κάτοικοι των Φιλιππίνων περιγράφηκε στις αρχές του 19ου αιώνα από ιεραποστόλους. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η εξάπλωση της χριστιανικής ηθικής αποθάρρυνε τη χρήση του, θεωρώντας το ως απαράδεκτη μορφή ενδυμασίας. Μια ομάδα ανδρών, οι Bahag Kings, αφήνουν πίσω τους την ύπαιθρο με το παλιό τους φορτηγό και κατευθύνονται προς την αστική ζούγκλα. Επτά άνδρες με πολύχρωμα υφάσματα τυλιγμένα ανάμεσα στα πόδια και φορεμένα ως σύμβολο της εθνικότητας προσποιούνται ότι είναι απόγονοι μεγαλοπρεπών ιθαγενών ηγεμόνων και ηλιθίων του χωριού και ντυμένοι έτσι βιώνουν μια σειρά από παράξενα περιστατικά στη μεγάλη πόλη. Όμως αυτό το παραδοσιακό ένδυμα, το οποίο δεν θα έπρεπε να προσβάλλει κανέναν Φιλιππινέζο, θεωρείται άσεμνο και ο σκηνοθέτης και η μισή ομάδα των "βασιλιάδων" του καταλήγουν να περάσουν μια νύχτα στη φυλακή. Το οσφυοκάμισο έρχεται να αντιπροσωπεύσει ένα σημείο όπου συγκρούονται διαφορετικά κοινωνικοπολιτισμικά ρεύματα. Αυτό το άγριο πανκ μιούζικαλ αποκτά έτσι έναν κάπως πολιτικό τόνο.

Η ψηφιακή ταινία του Khavn, γυρισμένη σε ντοκιμαντερίστικο ύφος και με ντανταϊστικά ταμπεραμέντες ερμηνείες, υπονομεύει την καθιερωμένη τάξη πραγμάτων και με το εύθυμο θράσος της δείχνει πώς μια αυταρχική νοοτροπία παίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο τα σύμβολα αποκτούν το νόημά τους.



Mr Rooster

αριθμομηχανικος χορευτικος επεξεργαστης βραδινου κακαρισματος ατομικης παραγωγης, συλλογικης καταναλωσης και αφυπνισης
Kaw kaw Ree Koo!


 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 Pugnant Film Series in conversation with Gadak, a newly formed group of artists that aims to activate the public space, and together with the 11καρέ film club present two films:Bahag Kings and  Fox. The screening will take place in the public space of Thessaloniki on May 14th. The evening will close with a live music performance by Mr Rooster.


Pugnant Film Series
It's the first screening of Pugnant Film Series in Thessaloniki, and we couldn't help but choose a much-loved film for the occasion. So, Bahag Kings will be with you, by the much honored director of our screening programs Khavn De La Cruz. Those of you who attend our screenings know that sporadically they end up at the police station. However, there are some films that also end up at the police station, and such a fate was the fate of Bahag Kings' crazy, pop, folk, dada, and whatever else you want to call it. A film that ends up in the police station, in essence talking about the power of a real  cinema that draws its confidence and its life from inspiration, friendship, spontaneity, and not through the absolutist power of the film industry that turns art into product.

11καρέ
While the Public University is constantly being degraded, the public spaces of the campus are being eliminated, events, debates and any cultural activity is being suppressed by rectors, deans and state forces, we keep our spaces alive through cinema, with weekly screenings in the university spaces accessible to all. Yet this is not only the reality of the AUT. The public spaces in our neighbourhoods and cities are being gutted, squats are being suppressed and evacuated and we experience constant control and surveillance. Houses are becoming airbnbs and those that are deemed listed and cannot be used on the altar of profit are left closed and empty. So just as we want to keep our university campuses full and alive, we want the homes in our neighborhoods to be places of creation, places of inspiration, places of our own. So the nature of our actions on the campus may not be so far from actions outside of it, as repression and exclusion from public space is happening all around us. For this reason, the 11καρέ decided to take the urban (or bicycle, whichever one prefers) to the east and travel outside the campuses in a re-letting action. This Tuesday 5/14 we set up our sail in a secret and abandoned space and screen Jacqueline Lentzou's Fox (2016).

 Mr Rooster
https://mrroosterandhiscomputer.bandcamp.com

 

Program

20.30
Fox by Jacqueline Lentzou
Bahag Kings by Khavn De La Cruz
22.30
Music live by Mr. Rooster


Where
East of Thessaloniki
(for exact location send us to pugnantfilmseries@gmail.com or

11.kare@proton.me)


Free entrance,
for the live performance donations are welcomed

 

Fox by Jacqueline Lentzou
(2016, Greece, 28')

Stephanos is a boy working out. He does not know though, that he soon will be carrying the burden's of a man.

 

Bahag Kings by Khavn De La Cruz
(2008, Philippines, 73')

The loincloth is the oldest form of clothing. Since time immemorial and in various civilisations throughout the world it has been used as attire to cover male genitalia. In the region of Oceania this piece of clothing is called bahag, and its appearance represents a kind of cultural symbol. The bahag worn by the indigenous Philippine population was described at the start of the 19th century by missionaries. Not surprisingly, the spread of Christian morality discouraged its use, viewing it as an unacceptable form of attire. A group of men, the Bahag Kings, leave the countryside behind in their old truck and head for the urban jungle. Seven men in multi-coloured cloths wrapped between the legs and worn as a symbol of ethnicity pretend to be the descendents of majestic native rulers and village idiots and attired as such experience a series of bizarre incidents in the big city. But this traditional garment, which should not be offensive to any Philippine, is deemed to be indecent, and the director and half his group of "kings" end up spending a night in jail. The loincloth comes to represent a point where different socio-cultural streams collide. This wild punk musical thus takes on a somewhat political tone.

Khavn's digital film, shot in a documentary style and with Dadaistically temperamental performances, undermines the established order, and in its gleeful impertinence it shows how an authoritarian mentality is instrumental in the way symbols acquire their meaning.





Mr Rooster

Death punk karaoke dance crap-hop rock and roll maniac. Love is in the air. What are you?