15/12 Ταινίες στο χρωπει

 

*for let's say english scroll down

Αυτή την Κυριακή πάμε στην πολιτεία του Χρωπεί, ένα εγκαταλελειμμένο χωριό-εργοστάσιο στην καρδιά του Πειραιά, για να δούμε 14+ ταινίες μικρού μήκους σε δυο σαραντάλεπτα προγράμματα. Όπως είχαμε υποσχεθεί, το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε στο κτίριο Νόμπελ, στα πλαίσια της έκθεσης συλλογικό γουργουρητό σε επιμέλεια Νάντιας Αργυροπούλου, θα παρουσιαστεί όπως παρουσιάζουμε τις περισσότερες ταινίες μας. Δηλαδή με το τενεκεδένιο μας νομαδικό σινεμά. Αυτό το πρόγραμμα περιλαμβάνει 7 ταινίες, τα Our Summer Made Her Light Escape, Bluebird, Mole, The Shadow Tale, Rain, Granny's Revenge και Fantastic Plastic. Ταινίες με μια μεγάλη ποικιλία στο ύφος και τα δημιουργικά τους μέσα. Το animation έχει ηχηρή παρουσία σε αυτό το πρόγραμμα, όπως το αρχειακό υλικό, και ταινίες που προσεγγίζουν τα θέματά τους κυρίως εικαστικά. Αναμένεται να έχουμε μαζί μας και ορισμένους δημιουργούς για να συζητήσουμε μετά το τέλος της προβολής.

Το δεύτερο πρόγραμμα είναι επικεντρωμένο σε ταινίες που καταπιάνονται με την ψυχότροπο της μνήμης. Η μνήμη της παιδικής ηλικίας, η μνήμη μετά από οριστικά συμβάντα, η μνήμη της σάρκας, η μνήμη του υποσυνείδητου είναι λίγες από τις εκφάνσεις αυτού του ποιητικού προγράμματος που αποτελείται από το tavari memory lane project του Αρίωνα Καλογερά, το Aburidashi Assortment: Video Letters Written in invisible ink του Nonoho Suzuki, το kindergarten του Yan les Jours και το Kenose Enkymosynis της Laura-Lee Soleman, το Portrait of Eva του Carmine Lo Regio, το What Are Roads For? του Mati Pirsztuk αλλά και το θρυλικό Dervish Machine της Jeanne Liotta και του Bradley Eros


Πρόγραμμα
20.00 Part 1 (41')
Our Summer Made Her Light Escape - Sasha Waters (5')
Bluebird - Παναγιώτης Παπαφράγκος (11')
Mole - Sasha Svirsky (5')
The Shadow Tale - Ειρήνη Ταμπασούλη (6΄)
Rain - Βασίλης Παπαϊωάννου (6')
Granny's Revenge - Λάμπρος Κορδολαίμης (7')
Fantastic Plastic - Jeanne Stern (2')

21.00 Part 2 (44')
tavari memory lane - Αρίωνας Καλογεράς (7')
Aburidashi Assortment: Video Letters Written in invisible ink - Nonoho Suzuki (10')
kindergarten - Yann les Jours (3')
Kenose Enkymosynis - Laura-Lee Soleman (8')
Portrait of Eva - Carmine Lo Regio (5')
What Are Roads For? - Mati Pirsztuk (2')
Dervish Machine - Jeanne Liotta & Bradley Eros (10')

 
15/12 20.00

Στο ΧΡΩΠΕΙ (είσοδος από τρύπα στην περίφραξη επί της οδού Ανδρέα Μουράτη)
Ακριβείς Συντεταγμένες

Είσοδος Ελεύθερη 

 

 

Our Summer Made Her Light Escape της Sasha Waters
 (Usa, 2012, 5')
official

Το Our Summer Made Her Light Escape εξερευνά την ομορφιά και την καθημερινή σκληρότητα του φυσικού κόσμου ακριβώς έξω από την πόρτα του σπιτιού μας.  Ένα σιωπηλό πορτρέτο της εσωτερικότητας, της μητρικής αμφιθυμίας και του περάσματος του χρόνου.  Ο τίτλος προέρχεται από το ποίημα της Έμιλι Ντίκινσον, "As imperceptibly as grief" (Τόσο ανεπαίσθητα όσο η θλίψη).

Bluebird του Παναγιώτη Παπαφράγκου
(Ελλάδα, Αγγλία, 2020, 11')

Πετάω εδώ και ώρες
Κανένα σημάδι ανθρώπου
Βροχή, βροχή, βροχή
Είμαι στην άλλη άκρη της γης
Βλέπω ένα ξέφωτο ανάμεσα στα δέντρα
Ετοιμάζομαι να κατέβω
Έχω σταματήσει τον κινητήρα μου στον αέρα
για να τηρήσω τα δύο λεπτά σιγής.

 Ένα κινηματογραφικό remix αρχειακών υλικών και προσωπικών home videos για την πτήση και την πτώση, που ακολουθεί το ηχητικό ημερολόγιο της Mrs Victor Bruce, της πρώτης γυναίκας αεροπόρου που πέταξε solo γύρω από τον κόσμο.




Mole του Sasha Svirsky
(Ρωσσία, 2017, 5')
 official

Αυτό το μουσικό βίντεο έγινε σε συνεργασία με την Varya Pavlova (γνωστή ως Lisokot) που είναι κονσέψουαλ τραγουδίσρια και ποιήτρια.

The Shadow tale της Ειρήνης Ταμπασούλη
(Ελλάδα, 2023, 6')
official  insta

Σώμα και σκιά συγκρούονται ανάμεσα στους κυματοθραύστες.

Rain του Βασίλη Παπαϊωάννου
(Usa, Ελλάδα, Ιταλία, 2024, 6')
official

Η βροχή, ως κυκλικό σχήμα μνήμης που αποτυπώνεται στο σελιλόιντ με γρήγορο ρυθμό ή ως υγρά κινούμενα γλυπτά του παρόντος σε ψηφιακή μορφή, καταγράφει μια λεκτική αλληλεπίδραση μεταξύ δύο ανθρώπων.

Granny’s Revenge του Λάμπρου Κορδολαίμη
(Ελλάδα, 2024, 7')
insta  youtube

Η Μαρία δολοφονεί τον σύζυγο της και στη συνέχεια προσπαθεί να βιώσει όσα στερήθηκε
μέχρι αυτό το σημείο της ζωής της.


Fantastic Plastic της Jeanne Stern
(Αυστραλία, 2024, 2')
vimeo

Ένας φανταστικός κόσμος κινουμένων σχεδίων, συναρμολογημένος από πλαστικά κομμάτια που βρέθηκαν στην άκρη του δρόμου στο Όστιν του Τέξας.
Πράξη Ι: Μαγνητική έλξη
Πράξη ΙΙ: Πέταγμα αθλητικών παπουτσιών
Πράξη III: Arcade Chicken

tavari memory lane του Αρίωνα Καλογερά
(Ελλάδα, 2024, 7')

Το tavari memory είναι μια σειρά από μικρά βίντεο που αναβιώνουν τις εφηβικές μου αναμνήσεις από τις καλοκαιρινές διακοπές στο Ταβάρι της Λέσβου. Είναι μια ωδή στην καλοκαιρινή παιδική ηλικία, γεμάτη από απελευθερωμένη ενέργεια.

Σε αναζήτηση κάτι αγνού, οριακά βίαιου,
σε αναζήτηση του παρελθόντος.

Τα πλάνα έχουν καταγραφεί από την πρώτη μου φωτογραφική μηχανή, μια Canon PowerShot A590 IS.

2021

Aburidashi Assortment: Video Letters Written in invisible ink του Nonoho Suzuki
(Ιαπωνία, 2024, 10')

 Αυτό το έργο είναι ένα πειραματικό ντοκιμαντέρ κινουμένων σχεδίων με την παραδοσιακή ιαπωνική τεχνική του «ABURIDASHI». Αποτελείται από τρία μέρη: Αρχή, μέση και τέλος. «Αρχή» είναι ένα προσωπικό βίντεο που δημιουργήθηκε για να γιορτάσει τον φίλο μου Hiratake-san. Το «Middle» είναι για τον Hiratake-san για την οργή του για τις αντιδράσεις της κυβέρνησης στον μεγάλο σεισμό της Ανατολικής Ιαπωνίας. Το «Τέλος» αφορά το φόβο του πολέμου στον οποίο εμπλέκονται τα άτομα. Αυτό το έργο απεικονίζει τον τρόπο με τον οποίο η προοπτική μου αλλάζει από ένα άτομο σε ένα έθνος σε μια περίοδο 10 ετών.

kindergarten του Yann les Jours
( Τσεχία, 2023,3')

Η Valeriya αφηγείται στον Yann μια ιστορία από τα παιδικά της χρόνια στο Balkhash, ενώ ο Yann της δίνει οδηγίες και τη βιντεοσκοπεί. Αυτό που ακούμε είναι η ιστορία της, αυτό που βλέπουμε είναι η σιωπή της.

Kenose Enkymosynis της Laura-Lee Soleman
(Γαλλία, 2019, 8')

Μέσα από τους κώδικες μιας χθόνιας γένεσης, το έργο αυτό μου επέτρεψε να συμφιλιώσω αντίθετους κόσμους. Η σκηνοθεσία των αρχετυπικών σωμάτων κινείται μέσα σε ένα οργανικό και φανταστικό σύμπαν. Η υλική γέννηση, οι χειρονομίες και οι οργανικές μορφές εμπλέκονται σε διάλογο με αυτό που αντιπροσωπεύουν οι εικόνες. Οι κανονικές αναπαραστάσεις προκαλούν επίσης μια παρουσία μέσα σε ένα νοητικό παράθυρο όπου εκφράζεται ένα αρχέγονο ασυνείδητο. Η εγκυμοσύνη της κένωσης υποδηλώνει μια βέβηλη και οργανική διαδικασία που κλίνει προς το ιερό.

Η ηχητική επεξεργασία δημιουργήθηκε κυρίως με τη χρήση ηχογραφημένων υλικών και καταγραφών πεδίου. Τα όργανα που χρησιμοποιήθηκαν περιλαμβάνουν τη φωνή, την καλίμπα και το theremin».


Portrait of Eva του Carmine Lo Regio
(Ιταλία, 2024, 5')

Τι είναι ένα queer σώμα στο θεολογικό πλαίσιο;
Τι μπορεί να κάνει η queer Eva για να απελευθερωθεί από τις ατέλειωτες ανδροκεντρικές και πατριαρχικές αφηγήσεις;

Σε αυτά τα ερωτήματα μπορεί να απαντήσει η queer θεολόγος Marcella Althaus-Reid:» Queer θεολόγος είναι εκείνη που ομολογεί την απόσταση από το σπίτι χωρίς καν να γνωρίζει πού είναι για εκείνη το σπίτι, απορρίπτοντας όλες τις αναπαραστάσεις του εαυτού της ή τις δικές της αναπαραστάσεις των άλλων που αρνούνται την πραγματικότητα της εξορίας ως τόπου που πρέπει να υπάρχει.

What Are Roads For? του Mati Pirsztuk
 (Αργεντινή, 2024, 2')

Μερικές φορές οι δρόμοι μας συνδέουν με κάτι που θέλουμε να πάμε ή με κάτι που θέλουμε, αλλά μπορούν επίσης να μας κάνουν να χαθούμε. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι το ταξίδι, αυτή η επιφοίτηση μεταξύ του σημείου εκκίνησης και του τέλους της γραμμής.

Κινηματογραφημένο μέσα από διαφορετικές χρονικές περιόδους στο δρόμο (General Paz) όπου υπέστην ένα τροχαίο ατύχημα πριν από χρόνια, το οποίο κατέληξε με μένα αναίσθητο και με μια εμπειρία κοντά στο θάνατο.


Dervish Machine των Jeanne Liotta & Bradley Eros
(Αμερική, 1992, 10')
 
Χειροποίητοι διαλογισμοί για την ύπαρξη και την κίνηση, εμπνευσμένοι από τη Μηχανή Ονείρου του Gysin, τον μυστικισμό των Σούφι και τον προ-κινηματογράφο. Η γνώση της ευθραυστότητας της ύπαρξης αντανακλά την ανθεκτικότητα του υλικού. Η ίδια η ταινία γίνεται ο τόπος όπου βιώνεται η παροδικότητα και αποκαλύπτεται η κινούμενη εικόνα.

Πηγές Skip & loop από τους Rimsky-Korsakoff, Gounod, Wagner, Burroughs & Gysin, The Master Musicians of Joujouka και μουσική & ποίηση των Σούφι.

__________________________

This Sunday, we are going to the state of Chropi, an abandoned village-factory in the heart of Piraeus, to watch 14+ short films in two forty-minute programs. As we promised, the program presented at the Nobel building, as part of the collective exhibition "collective purr" curated by Nadja Argyropoulou, will be showcased as we present most of our films. That is, with our tin can nomadic cinema. This program includes 7 films: "Our Summer Made Her Light Escape," "Bluebird," "Mole," "The Shadow Tale," "Rain," "Granny's Revenge," and "Fantastic Plastic." These films offer a wide variety in style and creative means. Animation has a significant presence in this program, along with archival material, and films that approach their themes primarily visually. We expect to have some creators with us to discuss after the screening.

The second program is focused on films that deal with the psyche of memory. Memory of childhood, memory after definitive events, memory of the flesh, memory of the subconscious are just a few facets of this poetic program, which consists of the "Tavari Memory Lane Project" by Arion Kalogerakis, "Aburidashi Assortment: Video Letters Written in Invisible Ink" by Nonoho Suzuki, "Kindergarten" by Yan les Jours, and "Kenose Enkymosynis" by Laura-Lee Soleman, "Portrait of Eva" by Carmine Lo Regio, "What Are Roads For?" by Mati Pirsztuk, as well as the legendary "Dervish Machine" by Jeanne Liotta and Bradley Eros.

 

Program
20.00 Part 1 (41')
Our Summer Made Her Light Escape - Sasha Waters (5')
Bluebird - Panagiotis Papafragkos (11')
Mole - Sasha Svirsky (5')
The Shadow Tale - Eirini Tampasouli (6΄)
Rain - Vasilios Papaioannu (6')
Granny's Revenge - Lampros Kordolaimis (7')
Fantastic Plastic - Jeanne Stern (2')

21.00 Part 2 (44')
tavari memory lane - Arion Kalogeras (7')
Aburidashi Assortment: Video Letters Written in invisible ink - Nonoho Suzuki (10')
kindergarten - Yann les Jours (3')
Kenose Enkymosynis - Laura-Lee Soleman (8')
Portrait of Eva - Carmine Lo Regio (5')
What Are Roads For? - Mati Pirsztuk (2')
Dervish Machine - Jeanne Liotta & Bradley Eros (10')

 
15/12 20.00

In CHROPI (entrance from a hole in the fence on street Andrea Mourati )
Exact Spot

Free Entrance

 

 

Our Summer Made Her Light Escape by Sasha Waters
 (2012, Usa, 5')
official

Our Summer Made Her Light Escape explores the beauty and the quotidian cruelties of the natural world right outside one’s door.  A wordless portrait of interiority, maternal ambivalence and the passage of time.  Title taken from the Emily Dickenson poem, “As imperceptibly as grief.”

 


Bluebird by Panagiotis Papafragkos
(Ελλάδα, Αγγλία, 2020, 11')

I've been flying for hours
No sign of a human being
Rain, rain, rain
I'm on the other side of the world
I see a clearing between the trees
I'm about to descend
I've stopped my engine in the air
To observe the two minutes of silence.

 A cinematic remix of archival footage and personal home videos of flight and descent, following the audio diary of Mrs Victor Bruce, the first female aviator to fly solo around the world. 

Mole by Sasha Svirsky
(Russia, 2017, 5')
 official

The music video is in collaboration with Varya Pavlova aka Lisokot, who is a conceptualist singer and poet.

The Shadow tale by Eirini Tampasouli
(Greece, 2023, 6')
official  insta

Body and shadow collide between the breakwaters.
 
Rain by Vasilios Papaioannu
(USA, Greece, Italy, 2024, 6')
Rain, as circular shapes of memory imprinted on the fast paced celluloid or as liquid moving sculptures of the present in digital form, documents a verbal interaction between two people.
 

 
Granny’s Revenge by Lampros Kordolaimis
(Greece, 2024, 7')
insta  youtube
 
Maria murders her husband and then tries to claim the life she hasn't experienced up to this
point.

 
 
  Fantastic Plastic by Jeanne Stern
(Australia, 2024, 2')
vimeo

 
A fantastical animated world assembled out of plastic bits found on the side of the road in Austin, Texas.
Act I: Magnetic Attraction
Act II: Sneaker Toss
Act III: Arcade Chicken

tavari memory lane by Arion Kalogeras
(Ελλάδα, 2024, 7')

tavari memory is a series of short videos that revisits my teenage memories from summer vacations in Tavari, Lesvos. It's an ode to summer boyhood, filled with peak unleashed energy. In search of something pure, borderline violent, in search of the past. The footage is captured from my first ever camera, a Canon PowerShot A590 IS
2021
 
 
Aburidashi Assortment: Video Letters Written in invisible ink by Nonoho Suzuki
(Japan, 2023, 10') 
 
This work is an experimental documentary animation by the traditional Japanese technique
of "ABURIDASHI". And it's consists of three parts: Beginning, Middle, and End. "Beginning" is a personal video made to celebrate my friend Hiratake-san. "Middle" is about Hiratake-
san's anger at the government responses to the Great East Japan earthquake. "End" is about the fear of war in which get involved individuals. This work depicts how my perspective
changes from an individual to a nation over a period of 10 years. 
 
 
kindergarten by Yann les Jours
(Czech Republic, 2023, 3') 
 
Valeriya tells Yann a story of her childhood in Balkhash, while Yann is giving her directions, filming her. What we hear is her story, what we see is her silence. 
 
 
Kenose Enkymosynis by Laura-Lee Soleman
(France, 2019, 8') 
 
Through the codes of a chthonic genesis, this project allowed me to reconcile opposing worlds. The staging of archetypal bodies moves within an organic and fictional universe. Material birth, gestures, and organic forms engage in dialogue with what icons represent. Canonical representations also evoke a presence within a mental window where a primal unconscious is expressed. The pregnancy of kenosis suggests a profane and organic process that leans toward the sacred. The sound editing was primarily created using recordings of materials and field recordings. The instruments used include the voice, the kalimba, and the theremin.
 
 
Portrait of Eva by Carmine Lo Regio
(Italy, 2024, 5')

What is a queer body in theological context?
What can queer Eva do to free herself from the endless androcentric and patriarchal narratives?

These questions can be answered by queer theologian Marcella Althaus-Reid:” Queer theology is the one who confesses distance from home without even knowing where home is for her, rejecting all representations of herself or her own representations of others that deny the reality of exile as a place to be. 
 
 
What Are Roads For? by Mati Pirsztuk
 (Argentina, 2024, 2')
 
Sometimes the roads connect us to somewhere we want to go or with something we want, but they can also get us lost. The most important thing is the trip, that epiphany between the starting point and the end of the line.

Filmed through different periods of time on the road (General Paz) where I suffered a car accident years ago, ending with me unconscious and having a near-death experience. 

 Dervish Machine των Jeanne Liotta & Bradley Eros
(USA, 1992, 10') 
 
Handcrafted meditations on being and movement, inspired by Gysin's Dream Machine, Sufi mysticism and pre-cinema. The knowledge of the fragility of existence reflects the tenacity of the material. The film itself becomes the place where impermanence is experienced and the moving image revealed.

Skip & loop sources by Rimsky-Korsakoff, Gounod, Wagner, Burroughs & Gysin, The Master Musicians of Joujouka and Sufi music & poetry.