*for english scroll down
18/6/23 Ταινίες στο Φάληρο
Η πρώτη καλοκαιρινή προβολή του Pugnant Film Series θα μας βρει σε μια αχανή φαρμακοβιομηχανία δίπλα στο σταθμό του ηλεκτρικού Φάληρο.
Στο πρώτο πρόγραμα θα δούμε τρεις ταινίες μικρού μήκους. Το Dancing to the war του Thales Pessoa και της Caroline Hada. Μια ταινία γυρισμένη στους δρόμους του Buenos Aires, όπου αναζητεί τα ίχνη του άστεγου Fachi και κατ' επέκταση τα ίχνη μιας επίπονης και θαυμαστής ζωής. Ακολουθεί η Ρηνούλα της Ειρήνης Ταμπασούλη, μια ταινία παρατήρησης, όπου η Ειρήνη παρατηρεί την συνονόματη γιαγιά της, ταυτόχρονα αυτοπαρατηρείται, μια περίοδο που περνούσε τακτικά διαστήματα μαζί της καθώς έπρεπε να τη φροντίζει. Ενώ το Mother, μία από τις πρώτες ταινίες του Akio Yuguchi, θα κλείσει αυτό το πρώτο μέρος. Μια ταινία άκρως ποιητική, αφού αφηγείται με διαύγεια μέσα από συνειρμούς, ήχους, χρώματα, θερμοκρασίες μνήμης.
Στο δεύτερο μέρος της προβολής θα δούμε το Maybe Desert, Perhaps Universe. Μία ταινία εξ' ολοκληρου γυρισμένη σε μια ψυχιατρική κλινική μεσαίας ασφαλείας στηω Πορτογαλία, όπου παραπέμπονται άνθρωποι από το δικαστήριο για ποινικές πράξεις. Η Karen Akerman και ο Miguel Seabra Lopes, που υπογράφουν αυτή την ταινία, όπως και πολλές άλλες στην κοινή τους φιλμογραφία, έχουν έναν δυεισδυτικό τρόπο να παρατηρούν τον χωροχρόνο όπου ζουν και φυτοζωούν οι 32 έγκλειστοι της ψυχιατρικής κλινικής, μεταξύ κωμικοτραγικότητας και ματαιότητας. Μια μοναδική ευκαιρία ξενάγησης στο υβριδικό σινεμά αυτών των δύο auteurs.
Πρόγραμμα
21.00 Μέρος 1ο
Dancing to the war ~ 15'
Ρηνούλα ~ 17'
Mother ~ 22'
22.10 Μέρος 2ο
Maybe Desert, Perhaps Universe ~ 99'
16/8 ~ 21.00 Φάληρο σε εγκαταλελειμμένο συγκρότημα κτιρίων φαρμακοβιομηχανίας
(Κοντά στον σταθμό του ηλεκτρικού Φάληρο και εντελώς δίπλα στη στάση του λεωφορείου Χρωπεί, επί της Πειραιώς)
Είσοδος επί της οδού Ανδρέα Μουράτη (google maps)
Dancing to the war των Thales Pessoa και Caroline Hada
(2019, Αργεντινή, 15')
Η αναζήτηση του Φάτσι, ενός άστεγου στο Μπουένος Άιρες, που διατρέχει την υποκειμενικότητα των υποσχέσεων, την αποτυχία και την αίσθηση του ανήκειν, στις ρωγμές μιας θαυμαστής ζωής.
Ρηνούλα της Ειρήνης Ταμπασούλη
(2022, Ελλάδα, 17')
«Αγαπητή μαμά, έχουμε μολυνθεί και μένουμε μακριά σου. Η εγγονή σου θα σε φροντίσει»
Mother του Akio Yuguchi
(2011, Ιαπωνία, Δανία, 22')
Η Miki ψάχνει για δουλειά. Είναι τελειόφοιτη κολεγίου και ανησυχεί μήπως δεν βρει δουλειά πριν την αποφοίτησή της. Ο Riku, που ζει με τη μητέρα του, βρίσκει το χαμένο βιογραφικό του Μίκι στο δρόμο του προς τα μαγαζιά, όπου πηγαίνει να αγοράσει φαγητό, γιατί η μητέρα του εργάζεται. Στο δρόμο προς το κατάστημα για να αγοράσει νέα φύλλα για να γράψει το βιογραφικό της, η Μίκη συναντά τον Riku στη στάση του λεωφορείου. Η Miki βοηθά τον Riku στα ψώνια καθώς φαίνεται ανήσυχος και, όταν φτάνουν στο ταμείο, συνειδητοποιεί ότι ο Riku δεν έχει αρκετά χρήματα. Κοιτάζονται και η Miki συνειδητοποιεί ότι το αγόρι της θυμίζει ένα ξεχασμένο τραγούδι. Γουργουρίζει μέσα της και αρχίζει να αναπολεί τα χρόνια που πέρασαν.
Maybe Desert, Perhaps Universe των Karen Akerman και Miguel Seabra Lopes
(Πορτογαλία, Βραζιλία, 2015, 99')
Η ταινία είναι γυρισμένη σε μια ψυχιατρική κλινική μεσαίου επιπέδου ασφάλεια, σε μια κλειστή δομή σκοπό την αποκατάσταση. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες της κλινικής περιλαμβάνουν ψυχιατρική, ψυχοθεραπεία, ιατρική, θεραπευτική και κοινωνική φροντίδα. Οι 32 άνδρες που ζουν στη μονάδα απαλλάχθηκαν από τη φυλακή στο δικαστήριο και παραπέμφθηκαν εκεί. Εκεί που νιώθουν ότι περνάει ο χρόνος. Αργά. Η ταινία εγκαθίσταται σε αυτόν τον ατομικό χρόνο.
____________________________________________________________________
18/6/23 Films at Faliro
The first summer screening by Pugnant Film Series in a big abandoned pharmaceutical industry close to Isap station Faliro.
In the second part of the screening we will see Maybe Desert, Perhaps Universe. A film entirely shot in a medium security psychiatric clinic in Portugal, where people are referred by the court for criminal acts. Karen Akerman and Miguel Seabra Lopes, who sign this film, like many others in their joint filmography, have a penetrative way of observing the space-time where the 32 inmates of the psychiatric clinic live and thrive, between comic tragedy and futility. This screening is a unique opportunity to explore the hybrid cinema of these two auteurs.
Program
21.00 1st part
Dancing to the war ~ 15'
Rinoula ~ 17'
Mother ~ 22'
22.10 2nd Part
Maybe Desert, Perhaps Universe ~ 99'
16/8 ~ 21.00 Faliro at abandoned pharmaceutical industry
(Close to metro station Faliro, and more close to bus station Χρωπεί, at Piraeus street)
Entrance by street Andrea Mourati (google maps)
Dancing to the war by Thales Pessoa and Caroline Hada
(2019, Argentina, 15')
The seek for Fachi, a Buenos Aires' homeless man, who runs through the subjectivity of promises, the failure and the sense of belonging, in the cracks of a wondering life.
Rinoula by Eirini Tampasouli
(2022, Greece, 17')
'Dear Mom, we have an infection and we stay away from you. Your granddaughter will take care of you'
Mother by Akio Yuguchi
(2011, Japan, Denmark, 22')
Miki is looking for a job. She is a senior college student and worried about not getting an offer before her graduation. Riku, who lives with his mother, finds Miki’s lost résumé on his way to the shops, where he goes to buy food when his mother is working. On her way to the shop to buy new résumé sheets, Miki meets Riku at the bus stop. Miki helps Riku with his shopping as he looks worried and, when they get to the check-out, she realises Riku has not got enough money. They look at each other and Miki sees that the boy reminds her of a long-forgotten song. She hums to herself and begins to recall the years gone by.
Maybe Desert, Perhaps Universe by Karen Akerman and Miguel Seabra Lopes
(Portugal, Brasil, 2015, 99')